سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات
مطالب اخیر وبگاه
نویسنده rezahosni در دوشنبه 94/12/24 | نظر
نویسنده rezahosni در یکشنبه 94/9/22 | نظر

استرس از بازتاب‌های طبیعی بدن در مواجهه با خطر است و برخلاف عقیده عموم که آن را واکنش غیرطبیعی تلقی کرده و با عکس العمل‌های عصبی هم معنی می‌دانند، استرس یک واکنش عادی است. در شرایط استرس زا، متابولیسم بدن به محض مواجه شدن با خطر آماده مبارزه می‌شود و با آزادشدن آدرنالین و هورمون های دیگر اکسیژن رسانی کرده و باعث افزایش توانایی شخص و واکنش آنی او می‌شود.

اضطراب

امروزه با توجه به شرایط زندگی، افراد مشکلات زیادی دارند، این که آنها با این شرایط متغیر، بر زندگی خود کنترل داشته باشند و از طرفی خود را نسبت به بهزیستی خانواده و اطرافیان مسئول بدانند باعث افزایش استرس در فرد می شود.

زنان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اغلب زنان فشار مسئولیت های سنگینی را در خانواده، کارهای روزمره و شغل خود متحمل می شوند و با این استرس تا مرز فرسودگی پیش می روند. تحقیقات نیز حاکی از آن است که زنان نسبت به چهار دهه قبل مسئولیت های پیچیده تری را برعهده دارند.

آنان فعالیت های درآمدزا را جایگزین کارهای خانه کرده اند، ولی این به آن معنا نیست که کار در خانه را کنار گذاشته اند. در واقع فهرست کارهایی را که باید در طول روز انجام دهند، طولانی تر شده است. نتیجه استرس زیاد در زنان این است که آنان از خودشان راضی نیستند و احساس شادی نمی کنند، بنابراین تمام روابطشان و از جمله صمیمی ترین آنها، سرشار از احساس ناخوشایند است. این احساس ناخوشایند نیز که مسری و قابل انتقال است به وسیله افراد خانواده جذب و تقلید می شود و این دور باطل ادامه می یابد. با توجه به اهمیت استرس و تاثیرات ناشی از آن، لازم است زنان بدانند توانایی مواجهه با استرس را دارند. اگر خود بخواهند، در میان گذاشتن ناکامی ها با دوستان محرم و خوب یا حتی گریه کردن می تواند بدترین آثار استرس را کاهش دهد. همچنین زنان می توانند با آگاهی از استرس زا بودن زندگی خود برای بهتر زیستن روش مناسبی را انتخاب کنند و با اتخاذ رژیم غذایی مناسب، کم کردن وزن، ترک سیگار، خواب کافی و برنامه ورزشی منظم ناراحتی های خود را برطرف و به این ترتیب به خودشان کمک کنند. گاه نیز پذیرش این واقعیت که هیچ کس نمی تواند تمام مشکلاتش را یکشبه از میان بردارد یا پذیرش شکست های موقتی در فعالیت های روزمره می تواند به آن دسته از زنانی که فشار زیادی را تحمل می کنند کمک کند تا استرس خود را کاهش دهند. ادامه مطلب...


نویسنده rezahosni در شنبه 93/4/14 | نظر
نویسنده rezahosni در سه شنبه 93/2/16 | نظر

 

افسران - کیا دست مادرشون رو بوسیدن؟؟

یادمِ کوچیک که بودم به مادرم می‌گفتم: مامان چادر نمازت بوی بهشت میده

کاشکی بتونم یه روززززززی.......

 

 




نویسنده rezahosni در شنبه 93/1/30 | نظر

 

حضور بیش از اندازه فرزندان در اتاق خصوصی والدین، ممکن است باعث سردی میان پدر و مادر شده و حتی زمینه ساز بروز اختلافات و برخوردهای نامناسبی میان آنان گردد. از این روست که اهمیت جدا سازی محل خواب کودکان از اتاق والدین به یک ضرورت تبدیل خواهد شد.


 

تنها خوابیدن کودک

قطعاً همه شما وابستگی‌های بی‌شمار یک نوزاد به پدر و مادر و به خصوص مادر را درک خواهید کرد. وابستگی‌هایی که پدر و مادر را به گونه‌ای عاطفی وادار می‌سازد تا از نوزاد مراقبت کرده و نیازهای او را مرتفع گردانند. اما گاهی اوقات با بکار‌گیری روش‌هایی خارج از اسلوب صحیح رفتاری‌، کودکان بیش از آن‌چه که باید به پدر و مادر وابسته می‌شوند و همین سبب می‌شوند تا آن‌ها مدت بیشتری در حریم پدر و مادر خود سکنی داشته باشند!


حضور بیش از اندازه فرزندان در اتاق خصوصی والدین، ممکن است باعث سردی میان پدر و مادر شده و حتی زمینه ساز بروز اختلافات و برخوردهای نامناسبی میان آنان گردد. از این روست که اهمیت جدا سازی محل خواب کودکان از اتاق والدین به یک ضرورت تبدیل خواهد شد.

 

جدایی در چه  سنی؟ ادامه مطلب...


نویسنده rezahosni در چهارشنبه 93/1/27 | نظر

مادر جان آمدی مثل ماه و یازده ستاره از ادامه‌ات شکفت

 

ای گوهر آفرینش!  چه نیکو مقامی داری: فاطمه سلام‌الله‌علیها از افق تو تجلی نمود و مریم و زینب سلام‌الله‌علیهما از آسمان تو درخشیدند و آسیه و خدیچه سلام‌الله‌علیهما، از هستی تو  طلوع نمودند.

حجاب اسلامی از جلوه های زیبای بندگی است.




نویسنده rezahosni در سه شنبه 92/11/29 | نظر

یا زهرا...

افسران - یا زهرا...



نویسنده rezahosni در یکشنبه 92/11/13 | نظر

کدنویسی : ثامن تم ::: گرافیک : دختر چادری

Web Template By : Dokhtar-chadori.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
طراح قالب
پایگاه فرهنگی دختر چادری