سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات
مطالب اخیر وبگاه

شیرین مثل زندگی

کودکان با آمدنشان به زندگی، رنگ وبویی دیگر می‌بخشند. خاطره‌ی اولین لبخند آن‌ها فراموش نشدنی است. اما مهم‌ترین وظیفه‌ای که پدر مادر دارند تربیت صحیح آن‌هاست.




نویسنده rezahosni در چهارشنبه 94/2/16 | نظر
نویسنده rezahosni در چهارشنبه 94/2/16 | نظر

 


تصور کنید کودکی که تا بحال یکه تاز میدان محبت والدینش بوده است حالا در موقعیتی قرار گرفته است که باید آن را با کودکی دیگر تقسیم کند! آیا می توان این مزاحم را دوست داشت؟!!

نوزاد جدید

حضور یک نوزاد جدید در خانه، می تواند شوری از زندگی را به آن تزریق کند. اما اگر شما قبل از او یک کودک دیگر نیز داشته باشید مسئله قدری سخت می شود.ما به شما راه هایی را پیشنهاد می کنیم تا بتوانید تولد این مزاحم را برای کودک خردسالتان شیرین کنید.

بعد از دو یا سه سال حکمرانی (حداقل) و صاحب اختیار بودن و یکه تازی در قلمرو فرزندی کودک شما در موقعیتی قرار گرفته ا ست که هماهنگی با آن برایش دشوار خواهد بود وقتی خواهر یا برادر کوچکش را از بیمارستان به خانه می آورید به احتمال زیاد باید منتظر بدرفتاری بدخلقی و جارو جنجال بیشتری باشید بعضی کودکان به نحوی شگفت انگیز و خوب از این وضعیت گذر می کنند اما اغلب کودکان در عبور از مسیر سخت خواهر یا برادر بزرگتر بودن لحظات تاریکی را می گذرانند برای فرزند اول شما پذیرش عضو جدید خانواده ممکن است ماه ها یا حتی سالها طول بکشد.

ادامه مطلب...


نویسنده rezahosni در سه شنبه 93/4/24 | نظر
 ورود فرزند جدید، برای اولین فرزند خانواده که تا کنون مرکز توجه و محبت بوده است ، تجربه ایست که اگر والدین رفتار درستی در مقابل آن نداشته باشند، شیرینی داشتن خواهر و برادر را به تلخی از دست دادن محبت والدین، می‌کشاند. باید او را آماده کرد تا بتواند خواهر یا برادر جدیدش را دوست داشته باشد.



نویسنده rezahosni در شنبه 93/4/14 | نظر


اگر محیط را غنی کنیم و کودک را در کسب اطلاعات و تجربه‌ها، در یک فضای امن و مناسب، همراهی کنیم، او با احساس خوب، بازی می‌کند و بازیش، یک بازی سازنده می‌شود.

 

بازی‌های ساده در خانه

 

همه ما دوست داریم کودکانی بااستعداد و باهوش داشته باشیم، اما شاید نمی‌دانیم که چگونه می‌توانیم به رشد استعدادهای بالفعل کودکمان، کمک کنیم. مهم‌ترین راه‌حل برای کمک به رشد کودک زیر شش سال، بازی کردن است. اگر محیط را غنی کنیم و کودک را در کسب اطلاعات و تجربه‌ها، در یک فضای امن و مناسب، همراهی کنیم، او با احساس خوب، بازی می‌کند و بازیش، یک بازی سازنده می‌شود. احساس خوبی که کودک، از بازی با والدین پیدا می‌کند، در همه ابعاد زندگی او و والدین، اثر می‌گذارد و بسیاری از ناهنجاری‌های رفتاری کودکان را کم می‌کند یا از بین می‌برد.

بازی اول: پرتاب توپ

مواد لازم: تعدادی جوراب و روزنامه باطله، یک سطل

گروه سنی: دو تا چهار سال

می‌توانید با قرار دادن جوراب‌ها داخل هم، توپ‌های رنگی کوچک درست کنید. همچنین با مچاله کردن روزنامه باطله هم می‌شود توپ‌هایی با شکل و اندازه‌های مختلف درست کرد. با کودک، سرگرم درست کردن توپ‌ها از جوراب‌ها و روزنامه‌ها شوید. هنگامی که درست کردن توپ‌ها تمام شد، سطل را در فاصله‌ای معقول از کودک قرار دهید و از او بخواهید که توپ‌هایش را به داخل سطل پرتاب کند. ادامه مطلب...


نویسنده rezahosni در یکشنبه 93/4/1 | نظر

افسران -  کار بیرون کردن افتخار نیست مادری افتخار است


اینجاست که باید بگویم وظیفه زن و اولین مسئولیت او مادر بودن همسر بودن خانه دار بودن و زن بودن است کار بیرون افتخار ندارد اگر نتواند وظایف خانم بودنش را انجام دهد.
zanemruz.ir/item/537 



نویسنده rezahosni در یکشنبه 93/2/28 | نظر


امام على علیه‏‌السلام :

حقّ فرزند بر پدر، آن است که
1. نام خوب بر او بگذارد و
2. او را خوب تربیت کند و
3. قرآن به او بیاموزد.

نهج البلاغة، حکمت 399.
 نوشته شده توسط: زیتون




نویسنده rezahosni در سه شنبه 93/2/16 | نظر

تقویت هوش هیجانی کودک!

 


در یک لحظه کودک شما بسیار شاد و خوشحال است اما در چند لحظه ی بعد ، بسیار عصبانی شده ، گریه و داد می کند  چرا چنین اتفاقی رخ می دهد ؟

 

هوش هیجانی

 

یک لحظه کودک شما پادشاه جهان است و با شادی و خوشحالی به این سو و آن سو می دود؛ کمی بعد خشمگین شده است، از روی نا امیدی مطلق گریه می کند و اسباب بازیهایش را به این سو و آن سوی اتاق پرتاب می کند.مانند بسیاری دیگر از والدین ممکن است برای شما هم پیدا کردن راهی برای پاسخ دادن به احساسات و رفتارهای کودک در این لحظات سخت و دشوار، مشکل باشد.

متخصصان بر این باورند که این لحظات در اوایل دوران کودکی (زمانی که او محدودیتهای خود را در فرآیند رشد عاطفی اش تجربه می کند) بهترین فرصتهایی هستند که شما می توانید از آنها استفاده کرده و به کودک خود آموزش دهید که چگونه احساسات قدرتمند خود را مدیریت کرده و خود را آرام کند. محیط امن خانواده بهترین جایی است که می توان در آن این درسهای مهم زندگی را یاد داد و یاد گرفت.

هنگامی که شما به کودک خود کمک می کنید تا احساسات تند و تیز خود مانند عصبانیت نا امیدی یا آشفتگی ذهنی را درک کرده و آنها را مدیریت کند در واقع به او کمک می کنید تا بهره هوش عاطفی یا هوش هیجانی در او افزایش پیدا کند.

کودکی که بهره هوش عاطفی او بالاتر باشد قادر است ارتباط بهتری با احساسات خود برقرار کند؛ در هنگام اوج هیجانهای عاطفی خود را آرامتر کند؛ دیگران را بهتر درک کرده و با آنها بهتر ارتباط برقرار کند؛ و ایجاد روابط دوستانه محکمتر برای او آسان تر است.

متخصصان بر اهمیت بهره هوش هیجانی و نقش آن در کمک به کودکان برای افزایش سطح اعتماد به نفس و مسوولیت پذیری و نهایتا تبدیل شدن به بزرگسالانی که بتوانند با مهارت با دیگر افراد جامعه ارتباط برقرار کنند تاکید می کنند.

 

شماچگونه می توانیدبه کودک خودکمک کنیدتابهره هوش عاطفی اش افزایش پیدا کند؟ ادامه مطلب...


برچسب ها : هوش، کودک
نویسنده rezahosni در چهارشنبه 93/2/10 | نظر
نویسنده rezahosni در دوشنبه 93/1/25 | نظر
افسران - بی تو نمی شود به خواب رفت!...
رسول اکرم صلى‌الله‌علیه‌و‌آله:

 أَکْرِمُوا أَوْلَادَکُمْ وَ أَحْسِنُوا أَدَبَهُمْ یُغْفَرْ لَکُم‏


فرزندان خود را گرامى بدارید و خوب تربیتشان کنید تا گناهان شما آمرزیده شود.


مکارم الأخلاق ص 222




نویسنده rezahosni در سه شنبه 93/1/19 | نظر
   1   2   3      >

کدنویسی : ثامن تم ::: گرافیک : دختر چادری

Web Template By : Dokhtar-chadori.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
طراح قالب
پایگاه فرهنگی دختر چادری