سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات
مطالب اخیر وبگاه

تأثیر رنگ بر زنان و زندگی

تأثیر رنگ بر زنان و زندگی
رنگ ها به لحاظ روان شناسی روی افراد تأثیرات خاصی دارد. هر فرد به رنگ خاصی تمایل بیشتری دارد. در این میان محققان دریافته اند که رنگ ها روی زنان و مردان تأثیرات متفاوتی برجای می گذارد.

رنگ ها به لحاظ روان شناسی روی افراد تأثیرات خاصی دارد. هر فرد به رنگ خاصی تمایل بیشتری دارد. در این میان محققان دریافته اند که رنگ ها روی زنان و مردان تأثیرات متفاوتی برجای می گذارد.
زنان نسبت به رنگ آبی احساس خاصی دارند و به همین علت است که وقتی فردی را که آبی پوشیده می بینند نسبت به او اعتماد بیشتری نشان می دهند و در برخورد با او راحت تر هستند.
یک زن از رنگ قرمز معنای عشق و محبت را احساس می کند بنابراین وقتی شاخه گل قرمز رنگی به او هدیه می کنید، برای او این مسئله تداعی می شود که دوستش دارید.
رنگ های تیره و پررنگ
به زنان احساس قدرت و خشونت می دهند. بنابراین اتاق هایی که رنگ های تند و تیره دارند در زنان احساس انرژی و قدرت ایجاد می کند.
اگر می خواهید احساس جوانی و نشاط را در کسی پیدا کنید حتماً اتاقی را در خانه به رنگ سبز در آورید.
خواب
خانم ها برای ایجاد آرامش و داشتن مکانی دور از استرس باید در ایجاد رنگ آمیزی در دکوراسیون خانه به نکاتی توجه داشته باشند. مثلاً به کار رفتن رنگ های سرد در اتاق خواب و وسایلی مثل روتختی و ملحفه ها باعث می شود که احساس آرامش با خوابی آرام ایجاد شود. بنابراین اگر رنگ دیوارهای اتاق خواب را با رنگ های سرد ملایم رنگ کنید، آرامش را به اتاق برده اید.
یادتان باشد قرار گرفتن کوسن ارغوانی روی مبلمانی که رنگ خنثی دارد باعث توانایی در تخیل می شود و احساس توانگری ایجاد می کند.
لباس
لباس هایی با رنگ سبز و زرد و آبی تیره احساس قابلیت و اعتماد ایجاد می کند. به این دلیل سعی کنید از رنگ خاکستری کمتر استفاده کنید و از رنگهای سیر یا روشن بیشتر استفاده کنید. رنگ قهوه ای رنگی شیک است ولی در لباس این رنگ احساس خستگی و یکنواختی ایجاد می کند.
اضافه کردن رنگ هایی مثل زرد، طلایی و سبز به رنگ های یکنواخت باعث می شود تا آنها درخشش بیشتری پیدا کنند.
رنگ در محیط کار
لباس هایی که به رنگ خاکستری تیره، مشکی و سورمه ای هستند در محیط کار از شما چهره ای موفق، آگاه و جدی می سازد و لباس سفید احترامی را که در مراسم رسمی ایجاد می کند، تداعی می کند.
معجزه رنگ
وقتی احتیاج دارید که روحیه تان شاد شود، باید بدانید رنگ های زیبا تنها در کارت پستال ها و نقاشی ها وجود ندارد. شما می توانید رنگ های زیبای رنگین کمان را به خاطر بیاورید.
تحقیقات نشان داده است می توانید با احاطه کردن خود به وسیله رنگ ها، روحیه خود را بهبود بخشید. حتی یک شیء کوچک رنگی مانند دستبند یا یک کیف دستی می تواند برای روحیه شما مفید باشد.در اینجا به شما نشان داده می شود که رنگ ها می توانند چه معجزاتی را انجام دهند.
زرد:
رنگی است که زمانی شما آن را انتخاب می کنید که احتیاج داشته باشید روح و روانتان روشنی و شفافیت پیدا کند. مردم قدیم معتقد بودند زرد، رنگ بینش و بصیرت است. یک کیسه کوچک زرد رنگ را با برگ های عطری پر کنید و در جایی آویزان کنید.
آبی:
رنگ آبی تأثیری آرام بخش دارد و باعث ایجاد حالت سکون و آرامش می شود.
نارنجی:
این رنگ حس خوش بینی را به شما القاء می کند و در زمانی که شما احساس سستی یا کسل بودن می کنید، این رنگ محرک بسیار خوبی است.
سبز:
به فکر و ذهن حالت تعادل می بخشد و همچنین می تواند در برابر روزهای تکراری، روحیه تازه ای به شما ببخشد. با داشتن این رنگ در اطراف خود احساس می کنید که همه چیز را تحت کنترل دارید.
قرمز:
این رنگ می تواند میزان انرژی را در شما افزایش دهد و باعث تحریک ضربان قلب می شود. گفته می شود مشاهده رنگ قرمز دقیقاً مانند تزریق آدرنالین است( آدرنالین هورمون قسمت مرکز غده فوق کلیه است که بالابرنده فشارخون است)، استفاده از این رنگ باعث می شود از سستی و رخوت کار بعدازظهر جلوگیری شود.
بنفش:
رنگ گل های یاس و بنفشه که می تواند برای حس خلاقیت شما جرقه ای باشد.
مهسا مقدمی

منبع: کتاب های «روان شناسی» ، «متفرقه» در فروشگاه اینترنتی تبیان




نویسنده rezahosni در دوشنبه 92/11/7 | نظر

کدنویسی : ثامن تم ::: گرافیک : دختر چادری

Web Template By : Dokhtar-chadori.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
طراح قالب
پایگاه فرهنگی دختر چادری