سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات
مطالب اخیر وبگاه


بیانات امام خامنه ای

زن باید ضرورتهای مرد را درک کند و بر او فشارِ روحی و اخلاقی وارد نسازد. کاری نکند که او در  امر زندگی مستأصل شود و خدای ناکرده متوسّل به راههای خلاف و نادرست شود. باید او را به ایستادگی و مقاومت در میادین زندگی تشویق کند و اگر چنانچه کار او مستلزم این است که مثلاً نمی‌تواند یک مقداری به وضع خانواده رسیدگی کند، این را مرتّب به رخ او نکشد.

سایت امام خامنه ای

زندگی امام خمینی (ره)

امام علاقه و محبت وافری به همسرشان داشتند و این دوست داشتن با احترام خاصی همراه بود. امام در پاسخ به این سؤال که شما چرا این قدر به خانم علاقه دارید؟ می فرمودند: برای اینکه خیلی وفادار بوده، خیلی فداکار بوده. زجری که خانم کشیده، هیچ کس نکشیده. همیشه به خانم می گفتند: از من راضی باش، من خیلی در حقت بدی کرده ام.

پرتال امام خمینی

سیره اهل بیت

 حضرت فاطمه علیهاالسلام در طول مدت شوهردارى خود با امیرالمؤمنین، در هیچ فرصتى حریم آن حضرت را نادیده نگرفت و در مورد شخصیت آن بزرگوار کوتاهى نکرد. تا جایى که امیرالمؤمنین در این باره میفرمایند: سوگند به خدا زندگى با صفاى من و فاطمه علیهاالسلام طورى بود که نه من او را به خشم آوردم و نه او مرا به خشم آورد و نافرمانى کرد، حتى غصه‏ هاى دیگرم با حضور او و تماشاى جمالش برطرف می‏گردید. این حدیث شریف که از دل آتشین على علیه‏السلام در فراق فاطمه علیهاالسلام برخاسته است، نشان می‏دهد که دختر رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله تا چه میزانى در اطاعت شوهر بود و کوچکترین اسائه ادب از او دیده نشد.

فاطمه ‏ى زهرا علیهاالسلام در خانه‏ ى یکى از افراد عادى اجتماع زندگى نمیکرد بلکه در خانه‏ ى دومین شخص اسلام یعنى سپهسالار شجاع و نیرومند اسلام و وزیر مشاور مخصوص نبى گرامى زندگى میکرد. موقعیت حساس اسلام و شوهرش را بخوبى درک میکرد و می‏دانست که اگر شمشیر على (علیه‏السلام) نباشد، اسلام چندان پیشرفتى ندارد. فاطمه (علیهاالسلام) در یکى از مواقع بسیار حساس و بحرانى اسلامى در خانه ‏ى على زندگى میکرد. سپاه اسلام همیشه در حال آماده باش بود. در هر سال چندین جنگ واقع می‏شد و على بن ابی‏طالب علیه‏السلام در تمام یا اکثر آن جنگها شرکت داشت. زهراى عزیز از مسئولیت سنگین و حساس خودش خبر داشت و از حدود تأثیر و نفوذ زن در روحیه‏ ى شوهر کاملاً مطلع بود. میدانست که زن داراى چنان نفوذ و قدرتى است که به هر طرف خواست شوهرش را می‏برد. می‏دانست که ترقى و عقب‏ ماندگى و سعادت و بدبختى مرد تا حد زیادى، به روحیات و چگونگى رفتار زن بستگى دارد. خبر داشت که خانه بمنزله‏ ى سنگر و آسایشگاه مرد است و وقتى از میدان مبارزات زندگى و برخورد با حوادث و مشکلات دنیاى خارج خسته شد به آنجا پناه می‏برد تا تجدید نیرو کند و خودش را براى کار و انجام وظیفه آماده نماید و ریاست این آسایشگاه مهم به عهده‏ ى زن واگذار شده است.

سایت مرکز نشر اعتقادات

خاطرات جانبازان

همش گفتن: چرا هر بار که حال شوهرت خراب میشه می ایستی جلوش و ازش کتک میخوری؟ گفت: اگر خودمو نندازم جلو، شروع می‌کنه خودش رو می‌زنه، آنقدر می‌زنه تا داغون شه، آخه توی جنگ موج اون رو گرفته، دست خودش نیست. می ایستم که به جای خودش، من رو بزنه. واقعا هم دست خودش نبود. چون بعد از آروم شدن، با گریه از زنش معذرت خواهی می کرد. شرمنده بود... سرش پایین بود ... فقط اشک می ریخت.

وبلاگ حاصل وبگردی های من

قرآن

سوره مبارکه روم آیه 21: و از نشانه های او اینکه از [نوع] خودتان همسرانی برای شما آفرید تا بدانها آرام گیرید، و میانتان دوستی و رحمت نهاد. آری، در این [نعمت] برای مردمی که می اندیشند قطعاً نشانه هایی است.

سایت تبیان

حدیث

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله: هر زنى، شوهر خویش را به زبانش بیازارد، خداوند عز و جل از او هیچ مال و فدیه و کار نیکى نمى پذیرد، تا آن که او را راضى کند. اگر چه روزها روزه بگیرد و شب ها را به عبادت بگذراند و بنده ها آزاد کند، و اسب هاى نژاده در راه خدا بفرستد، و در زمره نخستین کسانى است که وارد آتش مى شوند.

پایگاه اطلاع رسانی حدیث شیعه

امام صادق علیه السلام: هر زنى که به شوهرش بگوید:«من هرگز از روى تو، خیرى ندیده ام»، اعمالش بر باد مى رود.

پایگاه اطلاع رسانی حدیث شیعه

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله: سه گروه از زنان اند که خداوند، عذاب قبر را از آنان بر مى دارد و با فاطمه ـ دختر محمّد صلى الله علیه و آله ـ محشور مى شوند: زنى که در برابر غیرت شوهرش صبر مى کند؛ زنى که در برابر بداخلاقى شوهرش شکیباست؛ و زنى که مهریه اش را به شوهرش مى بخشد. خداوند متعال، به هر یک از این گونه زنان، ثواب هزار شهید مى دهد و براى هر یک از آنها، عبادت یک سال مى نویسد.

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله: زن باید با شوهرش در زیان و سود، و سختى و آسایش بسازد، چنان که همسر ایّوبِ بلاکش، صبر کرد. هجده سال، او را صبورانه خدمت کرد. مانند بارکش ها او را بر پشت خود حمل مى کرد. با آسیابان ها آسیاب مى کرد. با گازران، گازرى مى کرد. تکّه نانى برایش مى آورد و ایوب مى خورد و خداوند عزوجل را شکر مى کرد. همسرش او را در پارچه اى مى نهاد و بر پشت خود حمل مى نمود و این همه را از سرِ دلسوزى و نیکى کردن براى خدا و تقرّب جستن به خداوند عز و جل انجام مى داد.

پایگاه اطلاع رسانی حدیث شیعه

امام على علیه السلام: خداوند، جهاد را بر مردان و زنان، واجب کرده است. جهادِ مرد، بخشیدن مال و جان خویش است تا آن که در راه خدا کشته شود، و جهادِ زن، این است که در برابر آزار و اذیت شوهرش و غیرت او صبر کند.

پایگاه اطلاع رسانی حدیث شیعه




نویسنده rezahosni در چهارشنبه 92/9/20 | نظر

کدنویسی : ثامن تم ::: گرافیک : دختر چادری

Web Template By : Dokhtar-chadori.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
طراح قالب
پایگاه فرهنگی دختر چادری